варто нехтувати ними навіть тоді, коли у подальшому тексті можна знайти відповідь. Спробуйте відповісти на ці запитання самостійно. Це допоможе Вам зрозуміти і краще усвідомити нові знання, яких ви набуваєте. 4. Намагайтеся хімічний елемент, що вивчається, завжди характеризувати за певним планом, наприклад: а) символ елемента, його відносна атомна маса (округлена), місце у періодичній системі: протонне число (порядковий номер), номер періоду, номер групи, головна чи побічна підгрупа; б) будова атома елемента: заряд ядра, загальна кількість електронів, кількість електронних шарів і нуклонне число; в) електронна конфігурація атома і графічна електронна формула; г) можливі ступені окиснення елемента; д) формула найвищого оксиду, характер його властивостей, рівняння реакцій, які підтверджують передбачував; властивості оксиду; е) можливість утворення леткої сполуки з Гідрогеном. Формула цієї сполуки і ступінь окиснення елемента в ній; є) вміст і поширення елемента в природі, відомі вам алотропні модифікації його. 5. Вивчаючи органічні речовини, звертайте увагу на їхню будову, наявність функціональної групи як головного фактора, що визначає властивості органічної сполуки. 6. Просту речовину і складну також характеризуйте за певним планом, наприклад: а) назва речовини, хімічна формула; б) відносна молекулярна маса (де можливо); в) структурна та електронна формули (де можливо); г) тип хімічного зв'язку; д) тип кристалічних ґраток, просторова будова (де можливо); е) фізичні властивості; є) хімічні властивості; ж) застосування речовини; з) добування в лабораторії та в промисловості; и) вплив на здоров'я людини і довкілля. 7. Опановуючи зміст підручника, зверніть увагу, що хімізація (використання речовин, хімічних процесів, хімічних методів) дає змогу розв'язувати багато господарських проблем і вона ж, хімізація, породжує проблеми, пов'язані
|